Direct na het afronden van je bestelling krijg je automatisch een orderbevestiging toegestuurd per mail. Vind je geen e-mailbericht van Ziloen in jouw inbox? Kijk dan in de spambox of bij ongewenst e-mail. Geen resultaat? Stuur ons dan een mailtje, we helpen je graag verder! klantenservice[a]ziloen.nl
De cadeaubon wordt na verwerking van de betaling naar het opgegeven e-mailadres verzonden (dit kan enkele minuten duren). Zie je de cadeaubon niet direct terug? Controleer dan je spambox of zoek op de volgende afzender: [email protected]
Als jouw bestelling goed is doorgekomen sturen we je een bevestiging per e-mail. Staat er geen mailtje van Ziloen in jouw inbox? Controleer dan je ongewenste/spam postvak voor de zekerheid, en neem anders contact met ons op (klantenservice[a]ziloen.nl. Mogelijk zit er een foutje in het door jou opgegeven e-mailadres of kunnen we je verder helpen.
In de meeste gevallen kan dit nog. Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Dit doe je door een mailtje te sturen naar klantenservice[a]ziloen.nl.
Wij streven ernaar om onze artikelen op voorraad te houden. Is het door jou gekozen artikel niet op voorraad? Grote kans dat het binnenkort weer aangevuld wordt.
Ik wil een mailtje ontvangen als het artikel weer voorradig is.
Dat kan! Ga naar het betreffende artikel en vul (bij de maat van je voorkeur) jouw e-mailadres in bij “E-MAIL MIJ”. Je krijgt dan direct een mailtje van ons zodra de voorraad is opgehoogd.
Heb je een opmerking betreffende jouw bestelling, bijv. het verzoek om iets mooi in te pakken of om twee bestellingen samen te voegen, dan kan je deze in het hiervoor bestemde opmerkingenveld plaatsen.
Bestel je vanaf je telefoon of tablet, vind je het opmerkingenveld door tijdens het afrekenen van je winkelwagentje rechtsboven op "Besteldetails" te klikken.
Bij Ziloen kan je betalen met alle bekende online afrekenmethoden: iDeal, PayPal, Visa, MasterCard, Bancontact/Mister Cash, KBC, SOFORT Banking, Belfius, ING HomePay, Cartes Bancaires, EPS, American Express, Giropay en Meastro.
Wij maken gebruik van de veilige betaalsystemen van Lightspeed Payments, ondersteund door Mollie Payments.
Voor bestellingen vanaf €75 betalen wij de verzendkosten voor jou! Voor België geldt dit vanaf €100.
Ziloen verzendt alle post en pakketten met Fietskoeriers binnen Nederland en met PostNL naar België. Je ontvangt altijd een Track & Trace code zodat je jouw bestelling kan volgen.
Nederland €4,95
België € 7,95
Dat kan! Kies tijdens het afrekenen voor 'afhalen Industrieweg 15 te Elst (Gld.)'. Afhalen kan bij ons van dinsdag t/m vrijdag tussen 10.00-16.00 uur. Je mag gewoon langskomen en hoeft niet van tevoren te mailen of een afspraak te maken.
ADRES
Ziloen
Industrieweg 15
6662PA Elst (Gelderland)
Nederland
Het pand van Ziloen is nieuw gebouwd en wordt door sommige navigatie systemen nog niet juist gecoördineerd. Is dit bij jou het geval? Zoek dan op Industrieweg 28: BMW motorgarage Simako BDM (onze overburen). Tot zo!
Bestellingen die voor 15.30 uur geplaatst en betaald zijn worden dezelfde dag verzonden.
Indien het pakket direct verwerkt wordt door Fietskoeriers dan heb je de bestelling de volgende werkdag in huis. Fietskoeriers bezorgen niet op zaterdag en zondag. DHL bezorgt niet op zondag. Na verzending van de bestelling (bij bestelling vóór 15:30 rond 18:00 dezelfde werkdag) ontvang je een track en trace waarmee je het pakket kunt volgen.
Wij verzenden wereldwijd! Afhankelijk van het land waarin je woont verzenden wij gratis vanaf €150 (LUX, GB, DUI, DEN, FIN, FR, IE, IT, MON, OOS, PL, PO, SLO, SPA, CZ & ZWE) en €300 (Rest Wereld).
Wij verzenden alle post en pakketten verzekerd met de premium service van PostNL International. Met een Track & Trace code zodat je jouw bestelling kunt volgen.
Tarief België onder € 100,-
Pakket: 0 gram – 10 kilogram: € 7,95
Er is niets leukers dan het ontvangen van een mooi ingepakt pakketje. Daarom kiezen wij ervoor om elk pakket(je) mooi te verpakken!
Wil je de bestelling als cadeau laten bezorgen bij een ander, met een persoonlijke boodschap? Geef deze boodschap tijdens het afrekenen door in het opmerkingenveld.
Wanneer je een foutieve maat, kleur of artikel ontvangt, verzoeken wij je om het als retour aan te melden in ons retourportaal: www.retourneren.nl/ziloen.
Artikelen die niet naar wens zijn kunnen binnen 14 dagen geruild worden. Om ruilingen vlot en duidelijk te laten verlopen vragen we je de betreffende artikelen te retourneren en de gewenste producten opnieuw online te bestellen. Indien je bestelling voor 15.30 uur is geplaatst verzenden wij de nieuwe artikelen nog dezelfde dag!
VOORWAARDEN
- het artikel is verpakt in originele (plastic)verpakking met aangehechte kaartjes;
- het artikel is ongedragen en ongewassen;
- je hebt niet geprobeerd een gebrek zelf te herstellen;
- de pakbon is bijgevoegd;
- de retourzending is voldoende gefrankeerd.
Als de artikelen niet voldoen aan bovenstaande voorwaarden, kunnen wij de retourzending niet verwerken. De artikelen worden dan op kosten van de afzender teruggestuurd.
Artikelen die niet naar wens zijn, kunnen binnen 14 dagen geretourneerd worden wanneer ze aan onderstaande voorwaarden voldoen. Je kunt het retour aanmelden in ons retourportaal door hier te klikken: www.retourneren.nl/ziloen. Je krijgt hier de mogelijkheid om een verzendlabel te downloaden.
Retouren worden zo snel als mogelijk (maar uiterlijk binnen twee weken na ontvangst) verwerkt. Zodra jouw retour verwerkt is ontvang je hier bericht van per e-mail en wordt het retourbedrag naar je overgeschreven. Is het termijn van twee weken verstreken? Stuur ons dan een berichtje met hierin jouw ordernummer en de Track and Trace code van de zending.
VOORWAARDEN
- het artikel is verpakt in originele (plastic)verpakking met aangehechte kaartjes;
- het artikel is ongedragen en ongewassen;
- je hebt niet geprobeerd een gebrek zelf te herstellen;
- de pakbon is bijgevoegd;
- de retourzending is voldoende gefrankeerd.
Als de artikelen niet voldoen aan bovenstaande voorwaarden, kunnen wij de retourzending niet verwerken. De artikelen worden dan op kosten van de afzender teruggestuurd.
Zwanger? Hoera!
Nu je weet dat je zwanger bent komen ook de vragen. Naast wat je vertrouwd is en wat je van thuis hebt mee gekregen wil je natuurlijk ook graag zelf op ontdekkingsreis, om te zien wat je zélf het liefst voor jezelf en je baby wilt. We hebben hier goed over nagedacht en deze lijst samengesteld. Hopelijk ben je hiermee geholpen.
Veel shop plezier!
Wat vervelend! Helaas zijn de meeste wasmachines niet goed ingesteld voor kwetsbare wolletjes. We horen regelmatig dat de wasmachine koud naspoelt of toch te hard centrifugeert, waardoor de wolvezels ‘schrikken’ en krimpen. Als je wolletje vervilt uit de was komt en kraakt als je het beweegt, is het helaas niet meer te redden.
Wol zal na het wassen altijd iets kleiner zijn, dus het heeft je hulp nodig om weer in vorm te komen. Als je wolletje al droog is, maak je het eerst weer nat. Je kunt het item nu voorzichtig wat in vorm trekken. Vervolgens laat je het liggend drogen. Goede kans dat het nu weer is zoals je het gekocht hebt!
Alle kleertjes zijn natuurlijk schoon, want het is van biologische wol en niet door velen handen gegaan zoals in bakstenen-winkels. Maar onze ervaring is dat de kleertjes wel zachter worden na het wassen. Wijzelf wassen dus altijd de kleertjes die direct op de huid gedragen worden, zodat ze net wat zachter aanvoelen! Gebreide items en items van wolfleece/gekookte wol wassen we niet/ zo min mogelijk, die worden er minder mooi van en draag je meestal over iets anders heen.
Er is ook een blog over het wassen van wollen kleding, misschien leuk om te lezen! Je vindt het blog hier.
Volg altijd de aangegeven verzorgings- en wasvoorschriften in de kledingstukken.
Over het algemeen gelden onderstaande wasvoorschriften:
Mocht er bij het volgen van de wasvoorschriften die in de kledingstukken staat een probleem voordoen, stuur ons dan een bericht via het contactformulier. Geef een beschrijving van het het probleem en vermeld jouw ordernummer. Wij zoeken graag naar een passende oplossing.
Welkom in de wondere wereld van wol! Wol is, zoals je misschien al wist, warmte regulerend. Het is zacht op de huid en perfect voor jong en oud! Wol kan ongeveer 30% van haar eigen gewicht aan vocht absorberen zonder dat het nat aanvoelt. Hiermee voorkom je dat je kleintje teveel afkoelt. Hierdoor is wol in het bijzonder in de winter erg fijn.
Zijde heeft de eigenschap warmte vast te houden als het koud is, en het koelt juist af als het warm is. Maar zijde geeft ook een omhulling voor prikkels van buitenaf. Pasgeboren baby’s zijn hier, door hun open fontanel, extra kwetsbaar voor, maar ook oudere kindjes kunnen baat hebben bij het dragen van zijde. Zijde voelt, net als wol, heerlijk zacht aan. Je kunt je voorstellen dat een combinatie van de twee dus heel fijn is om te dragen, voor zowel de allerkleinsten, als oudere kindjes. Maar vergeet ook jezelf niet! Wol/zijde is door het verkoelende effect super fijn om in de zomer te dragen. Ook als pyjama! Doordat wol vocht opneemt en zijde verkoelend werkt, slaapt het super comfortabel.
De keuze om voor wol of wol/zijde te gaan is heel persoonlijk. Als je het snel warm hebt, is wol/zijde voor in de winter misschien al voldoende voor jou of je kindje. Hopelijk hebben we je zo toch wat informatie kunnen geven om de keuze makkelijker te maken. Als je toch graag wat advies ontvangt, dan horen we graag van je via het contact formulier.
Oh jee, je geliefde wolletje heeft een vlek! Wol is zelfreinigend, maar helaas is het toch wel nodig de natuur een handje te helpen als er een vlek in je wolletje komt. We hebben bij al onze items een wasvoorschrift gezet, zodat je zeker weet of je het item in de wasmachine kunt wassen of toch beter met de hand. Zo weet je zeker dat je wolletje niet krimpt.
Voor doorzichtige vlekken, bijvoorbeeld als je kleintje over het wolletje heeft geplast, kun je het dekentje het beste even met de hand wassen met een beetje wolwasmiddel en het liggend laten drogen. Voor alle andere (plaatselijke) vlekjes, raden we aan met ossengalzeep te werken. Je maakt je wolletje licht vochtig en wrijft voorzichtig wat zeep op de vlek. Dit spoel je uit en herhaal je indien nodig. Daarna kun je het wolletje nog wassen met wolwasmiddel (met de hand, of in de wasmachine als dit mag volgens het waslabel). Voor hardnekkige vlekken werkt de zon super goed! Leg je gewassen wolletje buiten te drogen en de zon doet het werk voor je.
Er is ook een blog over het wassen van wollen kleding, misschien leuk om te lezen! Je vindt het blog hier.
De overalls en jasjes van Disana, Cosilana en Engel zijn alledrie heel fijn, is onze ervaring. Wat betreft de stoffen zijn de overalls/jasjes van Engel en Cosilana gemaakt van wolfleeece (die van Engel zijn geheel wol en die van Cosilana zijn van wol/katoen). Wolfleece is een luchtige zachte stof. De jasjes/overalls van Disana zijn van gekookte wol. Dit is een wat vaster materiaal, maar ook heel soepel. Gekookte wol is iets meer winddicht.
Voor alle drie de merken geldt dat hoe kouder het is hoe meer je met laagjes kan werken. Onze kleintjes dragen de jasjes de hele winter door. We doen er op de koude dagen een dikke trui onder. Zo kan je werken met meer laagjes afhankelijk van het weer. Op deze manier zijn de jasjes warm genoeg in de winter en kan je ze ook nog dragen in de herfst en lente! De overalls en jasjes vallen ruim. De afmetingen hebben we vermeld onder de foto bij elk artikel, dat is misschien nog even handig om te bekijken!
We snappen dat het misschien even tegen kan vallen, als nieuw zijn ze zo mooi glad en zacht! Maar het is (helaas) een natuurlijk proces van wol.
Pluisjes of pillen ontstaan door wrijving van de stof. De wolvezels kluwen als het ware om elkaar heen en dat geeft die kleine balletjes aan de oppervlakte. Dit kan al gewoon tijdens het dragen gebeuren. Het pillen of pluizen heeft niets te maken met prijs of kwaliteit en is simpelweg een onontkoombare eigenschap van vele soorten wol. Gelukkig gebeurt dit meestal alleen in het begin.
Je kan de pluisjes wel weghalen als je je eraan stoort. Er bestaan hiervoor speciale pluisjes-verwijderaars, een soort scheermesje. Wij verkopen er ook eentje, die vind je hier!
Volg altijd de aangegeven verzorgings- en wasvoorschriften in de kledingstukken.
Over het algemeen gelden onderstaande wasvoorschriften:
Mocht er bij het volgen van de wasvoorschriften die in de kledingstukken staat een probleem voordoen, stuur ons dan een bericht via het contactformulier. Geef een beschrijving van het het probleem en vermeld jouw ordernummer. Wij zoeken graag naar een passende oplossing.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk dat je een geboortelijst bij Ziloen wilt aanleggen. Helaas zit deze optie nog niet in ons huidige systeem geïntegreerd, maar toch hebben we een manier gevonden om dit te laten werken. Je kunt het beste even mailen naar [email protected], dan leggen we uit hoe het werkt. Tot snel!
We hebben bij de meeste slaapzakken een maattabel staan, waar we zowel de breedte als de lengte benoemen. Om de juiste maat aan te schaffen kun je het beste je kindje vanaf de schouder tot aan de teentjes opmeten, en hier 20cm bij optellen. Die 20cm is belangrijk: je kindje wil natuurlijk ook lekker met de voetjes kunnen trappelen! Deze totale lengte vergelijk je met de lengte in de maattabel van de slaapzak, zo kun je de juiste maat berekenen.
We krijgen vaak de vraag of een maat groter ook kan. Natuurlijk kan dit qua lengte prima, maar naarmate de slaapzak omhoog gaat in maat, wordt de halsopening ook groter. Hou hier rekening mee; je wil natuurlijk niet dat je kindje in zijn nieuwe slaapzakje zakt.
Goede vraag! We snappen dat het lastig is om de juiste maat te kiezen. Maten adviseren is voor ons ook een van de lastigste dingen, omdat elk lichaam anders is. En ieders persoonlijk voorkeur weer anders is (wat vind je mooi, wil je het op de groei of juist passend).
Wij hebben de afmetingen van het het artikel opgemeten en onder het product gezet. Zo kan je de verschillende maten goed vergelijken. Wat ik ook wil adviseren is om de maten uit de tabel te vergelijken met een item dat nu goed past, dan krijg je een goed beeld bij de afmetingen.
We hopen dat je er zo uitkomt! Anders mag je ons natuurlijk altijd een berichtje sturen via het contact formulier.
Wij proberen zo goed mogelijk bij jouw wensen aan te sluiten en onze informatie zo duidelijk mogelijk weer te geven op de site.
Voor tips en vragen kan je ons contactformulier gebruiken. Wij ontvangen graag feedback!
Heb je klachten ten aanzien van de artikelen en/of de aflevering? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Wij reageren zo spoedig mogelijk en proberen je klacht zo snel mogelijk te behandelen!
Indien na retournering is aangetoond dat het product niet compleet is of fabrieksfouten bevat, geven wij je de keus om een vervangend product van dezelfde waarde uit te zoeken of het geld retour te krijgen. De verzendkosten zijn dan voor rekening van Ziloen.
Niets van deze website mag worden gekopieerd, opgeslagen en/of verspreidt worden zonder schriftelijke toestemming van Ziloen.